2008

Ska försöka sammanfatta 2008, vilket inte kommer bli lätt. Inlägget kommer nog bli ganska långt.

Svårt att komma ihåg början på året. Förra nyåret firade vi iaf hos Mackan i Hälla. Vi hade jättekul, iof har vi oftast kul med dem människorna.
Året rullade på, på våren bestämde jag mig för att sälja min tävlingshäst Atlet. Ett jätte svårt beslut, älskade verkligen honom. Men andra intressen tog över och jag hade inte den tiden som han krävde för att hållas i trimm, efter mycket om och men flyttade han till Härnösand. Jag var häst lös hela sommaren, ganska skönt. I juli åkte jag och Jennifer ner till Skåne, Falsterbo horse show i en vecka som bara  blev 3 dagar. Jag hälsade på hos Lena och hittade Verruca, blev förälskad och när ja åkte därifrån hade ja bestämt mig att den hästen skulle jag ha till vilket pris, hon var dock inte till salu.

Hela hösten gick jag och funderade på Verruca, jag fick möjlighet att köpa henne. Ungefär som ett tack för att jag tog hand om hennes mamma under en tid. Jag velade fram och tillbaka. Skulle jag ha råd att köpa en dyr unghäst för mina egna pengar (?) samt kunna betala stallhyra, hovslagare, veterinär osv varje månad. Jag hade ju börjat sakna hästarna igen, jag ville ha något eget, men något som samtidigt inte tog för mycket tid. Under hösten flyttade Vårtan hit, jag är fortfarande lika glad och lycklig över att hon finns i mitt liv ( skapligt mycket fattigare bara ) , mysigare häst får man leta efter. 

I våras träffade jag F. Jag bodde i princip uppe i Igelfors, allt var jättebra, tills det inte var bra längre. Kort och gott.

Ii höstas sa jag upp mig från grillen efter att ha jobbat där i nästan 1 1/2 år. Ett av dem absolut bästa besluten jag har gjort i mitt liv, en sten lätta från mitt hjärta skulle man kunna säga. Jag började istället jobba på Mo gård, där jag även är kvar nu. Ja tjänar bra, men det är inget jag vill jobba med i framtiden.

Under hösten träffade jag Timmy. Personen som har etsat sig fast som en ja gud vet vad. Han flyttade hit för att spela i div 1 innebandy laget. Vi hade det hur bra som helst, vi umgicks all tid utom på hans träningar och när jag var i skolan. Rosa moln för båda helt enkelt. Mycket har hänt efter det och Mr Sedin finns inte längre i mitt liv, bara i mitt hjärta. Jag försöker glömma, men försöka räcker inte, han finns helt enkelt där hela tiden. Att jag har blivit sårad och helt förstörd har satt sina spår.

19 September fick jag mitt efterlängtade körkort :D Efter 2 veckors intensiv kurs i Norrköping var det mitt. Faan vad glad jag var, jag bor fortfarande i bilen och kör hur mycket som helst. Förstår inte riktigt hur ja klarade mig utan körkort förut.

En eftermiddag när jag satt på körskolan ringde mamma. Hon hade fått ett samtal från Härnösand, ett mindre bra samtal. Atlet var död. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Efter några besök på djursjukhus hade dem fått avliva honom. Veterinären trodde de va kolik, men de visade sig att han tjocktarm hade legat i klämm bakom levern så den hade skadats. Ingen vet hur länge det har varit så här. Något jag var glad över var att han inte bodde hos mig längre, jag hade inte klarat av att se ännu en häst dö. Även om han fortfarande var mannen i mitt liv så fanns han ju inte för mig på samma sätt längre. Jag hade inte träffat honom mer om han levt uppe i Norrland eller om han är död. Hans finns lika mycket i mitt hjärta iaf.

Under året fick vi även hem Selma. Världens knäppaste hund och då skämtar jag inte. Hon har ända sen början tytt sig till mig, nu följer hon mig vart jag än går. Får hon inte följa med sitter hon vid dörren och gnäller och väntar. Ligger jag i sängen, ligger hon bredvid, gärna på mig så hon känner att jag verkligen är där. Tittar jag på tv gör hon det också, hon är som sagt med mig 24 / 7 ungefär.

Min 18 års dag firades ihop med min brors 25 års dag. Vi hyrde en lokal och hade en sjukt rolig fest. Vi firade även detta med en kryssning, den andra för året. Lika kul som vanligt.

Ni som hängt med dem senaste veckorna vet ju att jag drog till Gran Canaria också. Kom hem för 2 veckor sen på lördag. Jag fick för mig att ja ville åka utomlands, åkte hem till Jennifer, log lite fint och bestämde att hon skulle följa med :P  När hon var på begravning bokade jag resan + tåg biljett till Göteborg. 4 timmar senare satt vi på tåget, skit nervösa och förväntansfulla. Vi hade en bra vecka, sol 3 dagar, vilket var lite tråkigt, men de regnade aldrig och de var ju iaf runt 20 grader. Vi vilade upp oss, vilket behövdes eftersom båda i princip gått i in väggen under hösten. Hemresan blev ju som den blev, ( går att läsa i tidigare inlägg ) 2 resor till priset av en skulle man kunna säga. Oslo var ju fint natte tid ;)

Dem senaste månaderna har ja mått sjukt dåligt, vilket är helt vansinnigt egentligen. Jag äter fortfarande medecin för att helt enkelt orka med allting. För att finna något positivt här i livet. Vet inte varför jag är en funderare, vet heller inte varför folk inte kan vara ärliga. Säger det till samtliga, ingen nämnd, ingen glömd. Tror jag har blivit sårad av precis alla nån gång under året. Thats life helt enkelt.

Detta var väl dem största händelserna under 2008, kommer säkert fylla på med mer vart efter jag kommer på.

Min önskan nu är att 2009 blir ett jävligt mycket bättre år. Mina nyårslöften kommer senare.

Kommentarer
Postat av: linds

Gott nytt år gumman :D

2009-01-01 @ 19:52:26
URL: http://lindalilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0