thats it

Livet kan vända tvärt. Allt de som man en gång inte trodde att man skulle få uppleva får man helt plötsligt vara med om, det man vill vara med om excisterar inte längre. Saker förändras, människor förändras och hela tillbvaron förändras. Ibland till det positiva, ibland till de negativa. Nog kan människor förändras, nästan läskigt hur det kan vända som över en natt.
Jag är för snäll, tar på mig för mycket som ja inte borde göra. Är glad att det finns människor som ser mig och ser det jag gör, även om det inte alltid är bra saker. Är mindre glad över dem som man tror ser en, men som sedan vänder ryggen till helt och pissar på en.

Livet har så många sidor, likaså människan. Vi måste få avreagera oss på saker för att må bra, men varför väljer vissa människor att avreagera sig på helt fel saker? Dem som i själva verket alltid har funnits där för dem, i vått och torrt. Dem som ställt upp med allt. En fråga utan svar. Det är tungt att lägga ner sin själ i något som man bara får en spark i magen av, trots att man hela tiden försöker och gör så gott man kan.

Jag går rakryggad ur det här, för att du har lärt mig att göra det. No shit for a women, jag har gått vidare med mitt liv. Vänder bort det avslutade kapitlet för att blicka mot nästa, det oskrivna och än så länge ganska ovisst. Tar med mig mina underbara vänner och alla fina minnen ja har tillsammans med dem, för att börja om.

Tänk efter nästa gång. Ord kan såra mer än slag, även de fina. Livet går inte ut på att älska-såra-fly-glömma. Det finns så mycket mer mellan raderna som man måste börja leva efter.

Allt som har sin början har ett slut, du har sårat mig tillräckligt så här är mitt slut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0